جنس ساپورت ها و سینی کابل ها از چیست؟

جنس ساپورت ها و سینی کابل ها از چیست؟

0

جنس ساپورت ها و سینی کابل ها

از آنجایی که این دو وسیله به یکدیگر مرتبط میشوند، عموما همجنس هستند. هر دو این تجهیزات در اکثر موارد از فولاد گالوانیزه شده ساخته می شوند. فولادی که گالوانیزه می شود، به دلیل آن که بر روی آن پوششی از فلز روی قرار دارد، در برابر رطوبت و نم از خود مقاومت بسیار زیادی نشان می دهد. به همین دلیل عمر تاسیسات برقی افزایش یافته و به این ترتیب میزان هزینه ناشی از تعمیرات کاهش پیدا می کند.

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

 

5/5 - (8 امتیاز)

استانداردهای سینی کابل

استانداردها نقش حیاتی در طراحی، تولید و توزیع محصولات مورد نظر برای تجارت ملی و بین المللی را ایفا می‌کنند. استانداردهای فنی به دلیل ایمنی بالاتر، و کمک به خریدار در انتخاب و به دست آوردن محصول مناسب و استاندارد برای نیاز خاص خود است. در خصوص استانداردهای مربوطه می‌توان به سازمان الکتریکی ملی امریکا اشاره کرد که برای همه محصولات الکتریکی استانداردهایی منتشر کرده که در مقالات ۳۱۸،۲۵۰،۸۰۰ استاندارهای ارائه شده برای سیستم سینی کابل می‌باشد.

شکل ظاهری انواع ساپورت های استفاده شده در تاسیسات برقی

نگهدارنده های T شکل

نگهدارنده های T شکل با توجه به نوع ساخت به خصوصی که دارند، تنها برای نگهداری سینی کابل هایی که کابل ها و سیم های کمتری از روی آن عبور می کنند، استفاده می شود. این نگهدارنده ها از دو بخش U شکل ساخته شده اند که از وسط به یکدیگر جوش خورده و یک سازه T شکل را تشکیل می دهند.

نگهدارنده های U شکل

نگهدارنده های U شکل عموما روی دیوار ها نصب میشوند اما نگهدارنده های U شکل به طور مستقیم روی سقف های متصل می شوند. این نوع از نگهدارنده ها به گونه ای طراحی شده اند که با استفاده از دو پیچ متری به سقف متصل گردند. پیچ های متری در ابعاد و اندازه های معین ساخته شده و به سقف متصل می گردند.

سپس با استفاده از دو مهره نگهدارنده های U شکل به آن ها متصل می شوند. استفاده از این نگهدارنده ها سرعت بیشتری در اجرای تاسیسات ساختمانی خواهد داد. اما استفاده از نگهدارنده های U شکل منوط به نوع پوشش سقفی است. به طور کلی در سقف های گچی امکان استفاده از این نگهدارنده ها وجود ندارد.

نگهدارنده های براکت و U شکل

یکی دیگر از مرسوم ترین نگهدارنده ها، نگهدارنده هایی است که از براکت و نگهدارنده های U شکل به طور همزمان استفاده می کنند. این روش قابلیت تحمل وزن بیشتری دارد. همچنین این روش برای مجری ها امکان استفاده چند طبقه از سینی کابل ها را فراهم می کند و به این ترتیب سرعت اجرای تاسیسات تا حد زیادی افزایش خواهد یافت. اما باید در نظر داشت که این روش، گران قیمت تر از سایر روش ها است.

 

انواع ساپورت سینی کابل یا Cable Tray

برای نگهداری و نصب سینی کابل زیر سقف یا روی دیوار یا در رایزرها از ساپورت استفاده می‌شود که در تاسیسات الکتریکی سینی کابل بر اساس نیاز پروژه، نوع سقف، ارتفاع آویز، وزن و سایز سینی کابل، کلاس طراحی نوع ساپورت مشخص می‌شود. و با به کارگیری و مونتاژ محصولات متنوع لینکران می‌توان ساپورت های الکتریکال را به روش های گوناگون ساپورت گذاری کرد.

  • ساپورت های سینی کابل زیر سقفی
  1. ساپورت سینی کابل U شکل
  2. ساپورت سینی کابل L شکل
  3. ساپورت سینی کابل F شکل
  4. ساپورت سینی کابل T شکل
  5. ساپورت های چند طبقه سینی کابل
  6. ساپورت سینی کابل دیواری
  7. ساپورت های لدر
  8. ساپورت سینی کابل U شکل

 

https://xn-----ctdf7ao1inkac7ale79q.com/wp-content/uploads/2021/10/callme.gif

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.