تشخیص لوله گالوانیزه گرم و سرد

راه های تشخیص لوله گالوانیزه گرم و سرد

383

تشخیص لوله گالوانیزه گرم و سرد

تشخیص لوله گالوانیزه گرم و سرد / راه‌های تشخیص لوله‌های گالوانیزه گرم و سرد

تشخیص لوله گالوانیزه گرم و سرد

۱) تشخیص از طریق لایه‌های آبکاری

در لوله‌های فولادی گالوانیزه گرم، هر دو دیواره داخلی و خارجی لوله با روی گالوانیزه می‌شود. اما در لوله‌های فولادی گالوانیزه سرد، تنها دیواره بیرونی با روی پوشانده می‌شود.

۲) تشخیص از ضخامت لایه‌های آبکاری

لایه آبکاری لوله‌های گالوانیزه سرد بسیار نازک و یکنواخت است. اما در لوله‌های گالوانیزه گرم، لایه آبکاری ضخیم‌تر است و ضخامت آن نیز یکنواخت نیست.

۳) تشخیص از ظاهر و رنگ آبکاری

لایه آبکاری سرد روشن و با رنگی تیره است، در حالی که رنگ آبکاری گرم تیره‌تر می‌باشد.

۴) تشخیص از مقاومت در برابر خوردگی

لایه آبکاری سرد به دلیل نازک بودن، مقاومت ضعیفی در برابر خوردگی دارد. اما لایه آبکاری گرم به دلیل ضخامت بیشتر، مقاومت بهتری در برابر خوردگی دارد.

۵) تشخیص از ظاهر سطح

سطح لوله‌های گالوانیزه سرد صاف و روشن‌تر به نظر می‌رسد. در حالی که سطح لوله‌های گالوانیزه گرم با برجستگی‌های ناهموار، روشن نیست و بازتاب نور ندارد.

توصیه نهایی برای خرید محصولات گالوانیزه

در صورت تمایل به خرید لوله گالوانیزه، بهتر است قبل از خرید با کارشناسان ما مشاوره کنیدو محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

 

 

 

استعلام قیمت و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

راه های تشخیص لوله گالوانیزه گرم و سرد

۱) هر دو دیواره داخلی و خارجی لوله فولادی گالوانیزه گرم، گالوانیزه می‌شود. در حالی که لوله فولادی گالوانیزه سرد فقط روی دیواره بیرونی گالوانیزه می‌شود. ۲) لایه آبکاری سرد یکنواخت است و ضخامت آن بسیار نازک است. لایه آبکاری گرم ضخیم است و ضخامت آن یکنواخت نیست.

لوله گالوانیزه سرد چیست؟

لوله گالوانیزه سرد ، به لوله هایی گفته میشه که در دمای پایین تری آبکاری میشوند و حالت روکش مانند از روی zinc ، روی لوله قرار میگیرد . عمر مفید لوله گالوانیزه سرد زیر خاک نهایتا بین ۳ حداکثر الی ۴ سال است و روی خاک جای مرطوب برای مثال اگر به عنوان لوله گالوانیزه گلخانه ای نصب و استفاده شود نهایتا ۵ سال عمر میکند .

لوله گالوانیزه گرم چیست؟

لوله های گالوانیزه گرم در دمای بالا ( 420 درجه سانتیگراد) آبکاری شده اند. برای تولید لوله گالوانیزه گرم، لوله آهنی یا فولادی را درون حمامی از روی مذاب فرو میبرند. در اصل واکنش شیمیایی لایه ای از فلز روی بر سطح لوله قرار میگرد و اتصالی محکم و مقاوم با آن تشکیل می هد. فلز روی از دو طریق باعث محافظت از لوله ی فولادی می شود. از تماس فولاد با اکسیژن و رطوبت جلوگیری می کند و اگر هم سطح لوله خراش بردارد از طریق حافظت گالوانیک مانع از خوردگی و زنگ زدگی فولاد می شود.

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (3 امتیاز)

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.