ابزار مورد نیاز لوله فولادی برق

ابزار مورد نیاز لوله فولادی برق

98

ابزار مورد نیاز لوله فولادی برق

ابزار هایی که در لوله فولادی برق مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از:
گیره لوله
یکی از ابزارهای مورد نیاز لوله های فولادی برق گیره لوله می باشد. با این تجهیز اعمالی نظیر برش، حدیده کاری، سوهان کاری و برقو زنی صورت گرفته می شود. به جهت پیشگیری از هر نوع صدمه گیره ویژه را به کار می برند و لوله در بیک آن مستحکم و پایدار می ماند.
آچار لوله
این افزار در اقسام متنوعی نظیر کلاغی، ۹۰، ۴۵، S درجه وجود دارد و جهت باز و بسته نمودن لوله های برقی و مهره ان را به کار می برند.
برقو
یکی دیگر از انواع ابزارهای مورد نیاز لوله های فولادی برق می توان برقو را نام برد. این وسیله یک افزار پر مصرف در لوله کشی برق سازه ها می باشد که برای پرداخت کاری، وضع حفره های منظم با ضخامت معیار به کار برده می شود. برای به کارگیری از این ابزار نیاز به علم و تجربه پیشین می باشد و در اقسام متنوع ماشینی و دستی منوط با گونه و نیاز پروژه از آن می توان استفاده نمود.

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

 

شیوه های نصب لوله فولادی برق

مجری یا پیمانکار ساز های برقی شامل لوله های برقی، برای تناسب و پیشگیری از دوباره کاری بایستی از قبل طرح های مربوط به ساختمان ها و سازه ها را مورد وارسی و پژوهش قرار داده و شیوه وضع عملیات مرتبط به لوله کشی برق و اعمال سازه های برقی را به روشی مهیا سازد که با دیگر امور ساختمانی متناسب بوده و سبب تداخل و تعویق در آن نشود. •دست کم میزان مسافت میان لوله های برق و دیگر لوله های مربوط به سازه ها همچون لوله آب، بخار ، گاز و یا مانند آن نبایستی از ۱۵ سانتی متر کمتر باشد. •برای لوله هایی که دارای ضخامت ۲۵ میلیمتر می باشند می توان خم کن دستی به کار برد اما برای لوله هایی که ضخامت آن ها بیشتر از ۲۵ میلی متر می باشد ماشین خم کن کارا تر و مطلوب تر می باشد. •خمیدگی لوله هایی که در درون کارخانه خم می شود، در حالتی که لوله دارای رسانا های فاقد پوشش سربی باشد نبایستی از ۸ برابر ضخامت لوله مربوطه کمتر باشد و چنانچه لوله برق دارای رساناهایی حاوی پوشش سربی باشد شعاع خمیدگی آن را بایستی حدود ۱۲ برابر ضخامت این لوله در نظر گرفت.

میزان قوس ها در خط سیر لوله کشی

•میزان قوس ها در خط سیر لوله کشی میان دو نقطه اتصال مکانیکی، همانند دو جعبه یا یک جعبه، یک بوشن یا دو بوشن، اگرچه شمار قوس ها از ۴ قوس ۹۰ درجه بیشتر باشد بایستی جعبه کشش را به کار برد.

یکی از دیگر شیوه های نصب لوله فولادی برق به این صورت می باشد که لوله های برق توکار بایستی دست کم ۱۵ میلی متر زیر محوطه پایان یافته دیوار یا سقف نصب و راه اندازی شود.

مکان و فاصله مسدود کننده های لوله های برق روکار توسط مهندسان ناظر سازه های برق مشخص می گردد، اما میزان فاصله مسدود کننده ها نبایستی کمتر از ۴۰ سانتی متر و بیشتر از ۱۰۰ سانتی متر باشد.

مسدود کننده های لوله فولادی برق بایستی توسط رولپلاک و پیچ بر روی دیوار یا سقف نصب و مستحکم شود. در حالاتی که لوله برق روی محوطه فلزی راه اندازی و نصب می شود بایستی پیچ های فولادی ویژه فلز را به کار برد، و در شرایطی که این لوله ها بر روی قشر چوبی نصب و راه اندازی شود پیچ های ویژه و به خصوصی بایستی برای آن به کار برده شود. به کارگیری از میخ جهت مستحکم و مقاوم نمودن لوله های برق جعبه ها، چراغ ها، جعبه های تقسیم و … مجاز نمی باشد‌

در لوله کشی روکار در شرایطی که لوله های فولادی برق سیاه به کار برده شود تمامی لوله ها ، جعبه ها و دیگر لوازم جانبی بایستی با رنگ ، ضد زنگ و یا رنگ ثانویه به صورت یک دست پوشانده شود.

https://xn-----ctdf7ao1inkac7ale79q.com/wp-content/uploads/2021/10/callme.gif

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

 

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.