قیمت لوله برق کشی

0 0

لوله برق چیست؟

لوله برق به لوله هایی گفته می شود  که برای پوشش سیم ها و رساناهای برق  که از داخل آن عبور می کنند استفاده می شود تا در برابر عوامل خارجی همچون فشار، خوردگی، پارگی و تغییرات دمایی  از آنها محافظت کنند. این لوله ها در ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و همه اماکنی که به گونه ای با سیم های برق سرو کار دارند مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های برق انواع مختلفی دارند که می توان به کاندوییت های فلزی، لوله های PVC ، لوله های گالوانیزه گرم و سرد، لوله های پلی اتیلن، لوله پلی آمید، لوله های خرطومی فلزی و پلاستیکی اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی PVC و کاربرد آن، شما را با لوله برق PVC که یکی از محصولات بسیار پر کاربرد پی وی سی و البته پر فروش شرکت آیدین پلاستیک می باشد، آشنا نماییم.


تاریخچه ساخت لوله pvc

PVC به صورت کاملا تصادفی در سال ۱۸۷۲ توسط یک شیمیدان آلمانی به نام Eugen Baumann کشف شد و در اوایل قرن بیستم شرکت B.F. Goodrich توانست با اضافه کردن مواد دیگری به آن میزان انعطاف پذیری آن را بالا ببرد و برای اهداف تجاری از آن استفاده کند  اما در دهه های اخیر استفاده از این مواد در صنایع مختلف بسیار رواج داشته به صورتی که جایگزین بسیاری از مواد سنتی در صنایع مختلف شده است.

میزان استفاده از این مواد طبق آمارهای جهانی سالانه ۵ درصد افزایش می یابد که رقم قابل ملاحظه ای است و امروزه لوله های PVC تقریبا جایگزین تمامی لوله های دیگر شده است که هر کدام علاوه بر مزایایی که داشتند دارای معایب خاص خود بودند که لوله های PVC این معایب را پوشش داده است.

کاربردهای استفاده از لوله های PVC

استفاده ازلوله های PVC امروزه در خیلی از صنایع همه گیر شده است و کاربردهای بسیار زیادی دارند.

  • از این لوله ها می توان برای لوله کشی فاضلاب شهری تحت فشار و یا بدون فشار استفاده کرد.
  • لوله کشی آبیاری های کشاورزی تحت فشار و یا بدون فشار
  • لوله کشی جداره ها، زه کشی و انتقال تهویه های هوا
  • انتقال مواد و املاح شیمایی
  • استفاده به عنوان پوشش های عایق الکتریسیته
  • استفاده برای سیستم آبرسانی ساختمان ها
  • انتقال کابل های برق و مخابراتی
  • سیستم آبرسانی شهری

لوله های برق PVC

همانطور که گفته شد یکی از انواع لوله های pvc ، لوله های برق pvc هستند. لوله های برق پی وی سی که با نام لوله های برق کاندوییت (Electrical Conduit)نیز شناخته می شوند یکی از محصولات PVCها می باشند که به عنوان پوشش محافظ برای سیم ها و هادی های جریان الکتریکی از آنها استفاده می شود. امروزه لوله های برق PVC تقریبا به عنوان یک جایگزین عالی و مناسب برای انواع کاندوییت های فلزی، فولادی، گالوانیزه و … مورد استفاده قرار می گیرد که دلایلی همچون مقاومت در برابر خورندگی توسط مواد حلال و شیمیایی، طول عمر بالا، وزن بسیار سبک، نصب و اتصال آسان و … دارد.

 

 این لوله ها به نسبت مصالح قدیمی همچون لوله های فلزی دارای امنیت بیشتری هستند و نصب و کار کردن با آنها بسیار راحت تر است.

همچنین این لوله در برابر فشار و شکستن مقاومت بالایی از خود نشان می دهند که می تواند در برابر آسیب های احتمالی و حیوانات جونده در امان باشد. مزیت بزرگ این لوله ها هم نارسانا بودن آنها هستند که در صورت هرگونه آسیب دیدگی و مشکلی برای سیم های برق دارای امنیت بالایی می باشند.

به شما بازدید کننده محترم پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول مورد نظرتان با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید .


 

امتیاز مطلب post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.