لوله گالوانیزه سرد

لوله گالوانیزه سرد

0 48

لوله گالوانیزه سرد

گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد عمدتا در روش کاربرد و سطح حفاظتی که ارائه می دهند متفاوت است. انتخاب روش گالوانیزه مناسب در نهایت منجر به یافتن تعادل مطلوب بین هزینه و عملکرد می شود.

قرن هاست که اثرات مخرب خوردگی بر روی فلزات شناخته شده است. تقریباً ، بشر دائماً به دنبال راه هایی برای بهبود طول عمر لوله در در محیط های دارای فرسایش و خوردگی فلزات بوده است. یکی از پرکاربردترین تکنیک ها برای محافظت از فلزات (عمدتا فولاد) ، گالوانیزه کردن است.

در سال ۱۷۴۲ ، یک شیمی دان معروف به ملوین دریافت که می توان با فرو بردن لوله در مذاب روی ،  روی آن را پوشش دهی می کند. این کشف موجی از تحقیقات را در سراسر جامعه علمی آغاز کرد و پایه و اساس گالوانیزاسیون را ایجاد کرد. در سال ۱۷۸۰ ، یک فیزیکدان ایتالیایی ، لوئیجی گالوانی ، شخصی که این فرآیند برای او نامگذاری شده است ، مشاهده کرد که تماس بین دو فلز غیر مشابه منجر به جریان یک جریان الکتریکی می شود. با گذشت زمان ، درک درستی از گالوانیزه شدن و روش های بهتر شدن این روش پیشرفت کرد و تا سال ۱۸۵۰ ، سالانه ۱۰ هزار تن روی توسط صنعت گالوانیزه انگلیس برای محافظت از آهن استفاده می شد. این روند صنعتی تا به امروز همچنان ادامه دارد .

فولاد گالوانیزه نقش اساسی در زندگی روزمره ما دارد. به طور کلی در چندین بخش از جمله ساخت و ساز ، حمل و نقل ، کشاورزی و صنایع تولید برق مورد استفاده قرار می گیرد. دو روش اصلی برای گالوانیزه سازی فولاد وجود دارد. اینها گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد است.

لوله گالوانیزه سرد که لوله مبلی نیز نامیده می شوند

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

لوله گالوانیزه سرد چیست ؟

لوله گالوانیزه سرد که لوله مبلی نیز نامیده می شوند.در واقع لوله گالوانیزه لوله فولادی است که با یک لایه از فلز روی پوشش داده شده است. لوله های گالوانیزه توسط دنده پیچ ها به هم متصل شده و در دو نوع سرد و گرم تولید میشود

استعلام قیمت روزانه از چه ساعتی انجام می شود ؟

روزانه از ساعت 11 صبح می توانید قیمت لوله گالوانیزه را مشاهده فرمایید. همچنین مشاوره فروش با تلفن 02149986000 داخلی 100 امکان پذیر است.

 

 

نحوه تشخیص تفاوت لوله گالوانیزه سرد از گالوانیزه گرم

 

تفاوت لوله گالوانیزه گرم و سرد را می توان بر اساس رنگ آنها تشخیص داد؛ به این معنی که لوله گالوانیزه گرم به دلیل عملیات شیمیایی متحمل شده در زمان ساخت و طی عمل گالوانیزاسیون در زمان آبکاری در دمای بالا براق تر و درخشنده تر از لوله گالوانیزه سرد است.

مهم ترین تفاوت این دو محصول که کارایی آن ها را نسبت به یکدیگر متمایز ساخته تفاوت در میزان استحکام و مقاوت آن ها می باشد.

همچنین لازم به ذکر است به دلیل متفاوت بودن روش آبکاری این دونوع لوله قیمت لوله گالوانیزه سرد و گرم نیز با یکدیگر متفاوت است. همچنین قیمت این لوله ها با سایر محصولات اعم از قیمت لوله داربست نیز متفاوت می باشد .

 

5/5 - (9 امتیاز)

مطالب مرتبط  »

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.