لوله فولادی گالوانیزه سرد

0 0

لوله فولادی گالوانیزه سرد

طی این فرآیند پوششی حدود ۸  الی ۱۵ میکرون از گالوانیزه بصورت الکترولیز (آندی و کاتدی) یا پاششی فقط سطح خارجی لوله را احاطه میکند.

ضخامت ورق برای ساخت این لوله ها معمولا ۸/۰ و ۹/۰ میلیمتر است.

لوله های گالوانیزه سرد بدلیل نداشتن پوشش گالوانیزه در جدار داخلی و همچنین پوشش ضعیف آن بر روی سطح خارجی مقاومت پایینی در مقابل خوردگی دارد و از این رو به آن ها لوله های توکار نیز می گویند تا کمتر با اکسیژن در ارتباط باشند.

 

 

لوله گالوانیزه سرد

لوله گالوانیزه سرد که با نام لوله مبلی هم شناخته می شوند به لوله های گالوانیزه آهنی یا فولادی گفته می شود که در دمای پایین آبکاری و گالوانیزه می شوند و روکش روی بر روی این لوله ها قرار می گیرد.

عملیات گالوانیزاسیون یا آبکاری سرد لوله های گالوانیزه گلخانه ای سرد ، کاملا مشابه پاشیدن رنگ بر روی سطح لوله ، عنصر فلز زینک یا روی را بر روی لوله فلزی یا آهنی میریزند و این عملیات در دمای نهایتا ۷۰ درجه سانتی گراد موجب گالوانیزه شدن لوله می شود .

این نوع گالوانیزه کردن لوله ، مقاومت واستحکام چندان زیادی ندارد و حتی با کشیدن یک شیع فلزی بر روی سطح لوله ، روکش روی آن ضربه میبیند و خراش بر میدارد . طول عمر انواع لوله گالوانیزه گلخانه ای که به روش گالوانیزه سرد آبکاری شده است ، نهایتا بین۳ تا ۵ سال درسازه های گلخانه ای می باشد که محیطی مرطوبت است.

پس احتمال زنگار و زنگ زدگی لوله گالوانیزه سرد نیز وجود دارد که اگر چین شود یعنی لوله دچار زنگ زدگی شود ،حتما لوله دچار خوردگی نیز میشود .

اما اگرکسی که درفکر راه اندازی گلخانه است و سرمایه کمی برای ساخت گلخانه دارد این گزینه برای شروع و راه اندازی گلخانه و تامدت ۵ سال بسیار مناسب و جوابگو می باشد .

 

امتیاز مطلب post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.