ویژگی‌های لوله‌های گالوانیزه

ویژگی لوله های فولادی گالوانیزه

3

ویژگی‌های لوله‌های گالوانیزه

گالوانیزه کردن این لوله ها باعث افزایش مقاومت آنها در برابر زنگ زدگی یا خوردگی می شود. این لوله ها دارای روکش گالوانیزه هستند که به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت یا جوش، دود غلیظی که تولید می کند باعث آلودگی محیط زیست می شود و در صورت استنشاق این دود ممکن است دچار مسمومیت شوید. طول عمر متوسط این لوله ها حدود ۵۰ سال است. به دلیل ساختار مستحکم این لوله در برابر ضربه و حرکت مقاوم است. نصب آسان این لوله که منجر به کاهش هزینه می شود از دیگر ویژگی های لوله گالوانیزه می باشد.

انواع لوله فولادی برق

مشخصات فنی لوله های گالوانیزه

این لوله ها در شاخه های ۶ متری طراحی شده اند و اندازه آنها از ۱٫۲ اینچ تا ۶ اینچ متغیر است. ضخامت این لوله ها از حدود ۱٫۶۵ میلی متر تا ۴٫۸۵ میلی متر تعریف شده است. لوله های گالوانیزه بر دو نوع لوله گالوانیزه سبک و لوله گالوانیزه سنگین می باشند که از نظر ابعاد و وزن متفاوت بوده و بر اساس استاندارد DIN2440 تعیین می شوند.

کاربرد لوله گالوانیزه

یکی از پرکاربردترین و رایج ترین لوله های مورد استفاده در صنعت لوله های گالوانیزه می باشد. از جمله کاربردهای این نوع لوله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتقال آب یا گاز
  • سیستم تامین آب در گلخانه (لوله گلخانه)
  • به عنوان پایه نرده و نرده در محیط باز
  • در تصفیه خانه ها
  • دکل های مخابراتی کابل برق

تفاوت لوله گالوانیزه سرد و گرم

لوله های فولادی گالوانیزه به دو صورت گرم و سرد تولید می شوند:

لوله فولادی داغ:

در این روش لوله گالوانیزه با فرو بردن لوله فولادی در حمام مذاب تولید می شود. سپس برای افزایش مقاومت و افزایش عمر آن آبکاری می کنند. پایه لوله فولادی گالوانیزه در محلول آبکاری قرار می گیرد تا یک لوله آهن روی آلیاژ مقاوم ساخته شود.

کاربرد لوله گالوانیزه گرم:

● ماشین آلات کشاورزی، نفت، معدن و سایر صنایع
● ساخت و ساز
● ماشین آلات و صنعت خودرو
● بزرگراه، پل، برق و…

لوله فولادی سرد:

گالوانیزه شدن در این لوله سطح کمی از فلز را با گالوانیزه می پوشاند که به راحتی جدا می شود. به همین دلیل مقاومت آن نسبت به لوله گالوانیزه گرم کمتر است اما قیمت ارزان تری نسبت به لوله گالوانیزه گرم دارد. به طور کلی تفاوت این لوله ها در مقاومت، روش ساخت، چسبندگی، ضخامت لایه گالوانیزه، سطح صاف و قیمت این لوله ها می باشد.

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.
جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.