مقایسه لوله PVC و لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه

مقایسه لوله PVC و لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه

20

مقایسه لوله PVC و لوله گالوانیزه در ساخت گلخانه

انتخاب لوله کشی گلخانه مناسب اولین عامل برای ساخت یک گلخانه اساسی است. اما انواع مختلفی از لوله ها در بازار وجود دارد و همین موضوع می تواند انتخاب را برای شما سخت کند. از میان لوله های موجود، لوله گالوانیزه و لوله پی وی سی گلخانه ای از بهترین ها هستند. ساخت گلخانه با لوله فلزی از این نوع مزایای زیادی دارد و بهتر است آنها را به دقت بررسی کنید تا بودجه شما هدر نرود.

لوله PVC

بنابراین تفاوت لوله پی وی سی و لوله گالوانیزه را توضیح می دهیم. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت روز لوله گلخانه ای گالوانیزه و مشاهده قیمت های به روز وارد سایت ایرومارت شوید.

لوله گلخانه چیست؟

قبل از بررسی تفاوت ها بهتر است کمی در مورد لوله گلخانه و کاربرد آن صحبت کنیم. از لوله های گلخانه ای برای ساخت سازه های گلخانه ای متشکل از دیوارها و سقف های ساخته شده از مواد شفاف مانند شیشه یا پلاستیک استفاده می شود. در گلخانه، آب و هوای کنترل شده برای رشد گیاه مورد نیاز است. برای ساختمان های بزرگ از لوله هایی با اندازه های کوچک و بزرگ استفاده می شود.

بسیاری از مردم گلخانه ها را با استفاده از قاب های پی وی سی می سازند و روی آن ها را با ورقه های پلاستیکی می پوشانند. اگر پلاستیک محافظت نشده در معرض نور UV قرار گیرد، پوشش گلخانه ممکن است بیش از یک سال دوام نیاورد. مواد پلاستیکی خاصی نیز وجود دارد که در صورت استفاده با هزینه بالا تا ۴ سال در برابر اشعه UV مقاومت می کند.

 

در گلخانه های ساخته شده با لوله از موادی مانند آلومینیوم، فولاد، گالوانیزه، چوب یا پلاستیک استفاده می شود. هر یک از این مواد دارای طراحی و پنل متفاوتی هستند که آنها را برای یک بخش خاص مناسب می کند. به عنوان مثال، فولاد برای استفاده در ورق های پلی اتیلن یا پارچه های پلی وینیل کلراید بهتر عمل می کند.

لوله گالوانیزه گرم سبک

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

 

لوله گالوانیزه برای ساخت گلخانه

گالوانیزه یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت گلخانه است. نوع دیگری از مواد قابل استفاده برای سازه گلخانه فولاد گالوانیزه است که دوام بالایی دارد و در عین حال قیمت آن نسبت به سایر مصالح کمتر است. از آنجایی که فولاد بسیار قوی است، گلخانه ها به اعضای اسکلت کمتری نیاز دارند. به این ترتیب سایه های کمتری در گلخانه ایجاد می شود.

با این حال، اکثر قاب های فولادی که ما برای لوله های گلخانه استفاده می کنیم، برای استفاده از فیلم های پلی اتیلن، پانل های پلی کربنات و شیشه جامد طراحی شده اند. گلخانه هایی که با گالوانیزه ساخته می شوند در بین مصرف کنندگان بسیار محبوب هستند. اما در مناطق مسکونی این نوع سازه ها چندان جذاب نیستند.

یکی از معایب عمده لوله های گلخانه ای گالوانیزه این است که در نهایت پوشش خود را از دست می دهند و زنگ می زنند. پوشش گالوانیزه در لوله های گلخانه برای افزایش مقاومت لوله بسیار مهم است. به منظور جلوگیری از زنگ زدگی بیرون و داخل لوله با روکش گالوانیزه گرم پوشانده می شود.

لوله گالوانیزه مورد استفاده برای گلخانه به روش غوطه وری و بر اساس استانداردهای موجود ساخته می شود. مشخصات محصول سازه گلخانه و همچنین نام سازنده، استاندارد محصول و سایز لوله روی آن درج شده و سپس لوله ها برای بسته بندی به انبار منتقل می شوند. در نهایت بر اساس سفارش مشتری آن را ارسال می کنند. با اطلاع از قیمت لوله گالوانیزه گلخانه ای دست دوم می توانید هزینه های خود را کاهش داده و از مزایای آن بهره مند شوید.

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

 

سایزهای مختلف لوله گالوانیزه گلخانه ای

سایزهای مختلف لوله گالوانیزه در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نتیجه شاید برخی از سایزهای این لوله‌ها نسبت به سایزهای دیگر موجود در بازار کاربرد بیشتری داشته باشند. اکثر لوله های گلخانه ای در اندازه‌های ¾ اینچ، ۱.۲ اینچ و ۱ اینچ تولید می‌شوند، زیرا معمولا وزن سبکی دارند و به راحتی تغییر شکل داده و حمل می‌شوند.

لوله پی وی سی برای گلخانه

طراحی گلخانه با PVC مزایای زیادی دارد. سازه های ساخته شده از پلاستیک PVC ارزان تر و وزن کمتری دارند. به این ترتیب می توان آنها را با سهولت بیشتری حمل و جمع کرد. فریم های ساخته شده از لوله های پی وی سی به سختی فلز یا چوب نیستند، اما طرح هایی وجود دارند که با پایه فلزی ساخته می شوند.

 

مزایای لوله های گالوانیزه گلخانه

یکی از مزایای این لوله‌ها پوشش گالوانیزه آن‌هاست، چرا که روکش روی باعث افزایش طول عمر لوله‌ها می‌شود و زنگ نمی‌زنند. این مزیت باعث شده تا در طول سالیان متمادی بدون دردسر از این لوله‌ها استفاده شود و هزینه‌های گلخانه را کاهش دهد. لوله های گالوانیزه را می‌توان به روش گرم، آبکاری کرد که باعث افزایش کیفیت لوله می‌شود و بنابراین مشتریان رضایت بیشتری از این لوله‌ها خواهند داشت. یکی دیگر از مزایای لوله گلخانه ای گالوانیزه، وجود اتصالات مختلف برای این لوله است. این کار نصب لوله‌ها را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

تفاوت لوله پی وی سی گلخانه ای با لوله گالوانیزه گلخانه ای

طول عمر لوله های گلخانه ای پی وی سی کمتر از لوله های گالوانیزه است. اگر از لوله های پی وی سی سفید معمولی استفاده کنید، لوله ها به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید می شکند. اما در صورت استفاده از پوشش محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش عمر آنها افزایش می یابد. این لوله ها سبک تر و مقرون به صرفه تر از لوله های گالوانیزه هستند.

گلخانه های ساخته شده از پی وی سی دارای حفظ دما بهتر و اتلاف انرژی کمتری هستند. پی وی سی ماده ای با وزن بسیار سبک است که حمل و نصب آن را آسان می کند. علاوه بر این، قاب‌های گلخانه‌ای PVC در مقایسه با لوله‌های گالوانیزه حمل، شکل‌دهی و ساخت آسان‌تر هستند.

ما به راحتی می توانیم لوله های پی وی سی را برش دهیم، شکل دهیم و به هم وصل کنیم. لوله های پی وی سی طول عمر کمتری نسبت به لوله های گالوانیزه دارند و برای ساخت گلخانه دائمی مناسب نیستند.
قیمت لوله پی وی سی گلخانه بسیار کمتر از قیمت لوله گالوانیزه می باشد و برای نصب آن نیازی به متخصص نداریم بنابراین هرکسی می تواند حتی با دیدن فیلم آموزشی این گلخانه را بسازد. پی وی سی در برابر شرایط نامساعد جوی بسیار مقاوم است و پوسیده و زنگ نمی زند. اما وزن آن بسیار کم است و در اثر بادهای شدید آسیب می بیند. این لوله ها هنگام آتش سوزی می سوزند، اما عایق الکتریکی هستند.

از طرفی هزینه لوله پی وی سی و لوله گالوانیزه بستگی به سایز، قطر لوله، ضخامت و … دارد اما به طور کلی لوله های پی وی سی مقرون به صرفه تر هستند. زیرا طول عمر بیشتری دارند و نیازی به تعویض و تعمیر مکرر آنها ندارید.

لوله پی وی سی برای گلخانه

طراحی گلخانه با PVC مزایای زیادی دارد. سازه های ساخته شده از پلاستیک PVC ارزان تر و وزن کمتری دارند. به این ترتیب می توان آنها را با سهولت بیشتری حمل و جمع کرد. فریم های ساخته شده از لوله های پی وی سی به سختی فلز یا چوب نیستند، اما طرح هایی وجود دارند که با پایه فلزی ساخته می شوند.

علاوه بر این لوله های پی وی سی گلخانه دارای مزایای دیگری از جمله اتلاف حرارت کمتر نسبت به اسکلت فلزی می باشد. در لوله های ساخته شده با قاب PVC از پلی اتیلن برای دیوارها استفاده می شود. یکی از معایب این لوله ها خراب شدن تدریجی آنها در اثر نور خورشید است. اما ساختار گلخانه PVC با محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش حدود ۲۰ سال دوام می آورد.

از معایب دیگر می توان به این واقعیت اشاره کرد که برای جبران کمبود نسبی PVC، لوله های قاب باید با قطرهای بزرگتر ساخته شوند. سازه های فلزی نیز با یک لایه پلاستیکی شفاف پوشیده شده و یک لایه کاملا محافظ ایجاد می کند. این سازه ها دارای سایه، سیستم های آبیاری، روشنایی و دریچه های هوا هستند. بنابراین گلخانه ها می توانند شرایط مناسب و کنترل شده ای را برای رشد گیاهان ایجاد کنند و آنها را از خطرات محیطی یا شرایط کنترل نشده بیرون از گلخانه محافظت کنند.

در صورت وجود پایه، می توان آنها را در خاک، روی نیمکت یا در ظروف برای تولید محصولات گیاهی کاشت. برای کار بر روی سازه های بزرگتر باید قاب های بزرگتر و پایه های بلندتر و بادوام تری تهیه کرد. با مطالعه مقاله لوله آب پی وی سی اطلاعات خود را در مورد این نوع لوله افزایش دهید.

 

مزایای لوله گلخانه ای پی وی سی

از آنجایی که لوله های پی وی سی در برابر شرایط نامطلوب و سخت مقاومت بالایی از خود نشان می دهند، گلخانه نیز عمر طولانی و مقاومت خوبی خواهد داشت. از طرفی لوله های پی وی سی رابطه خوبی با محیط زیست دارند، زیرا هیچ گونه مواد سمی از خود ساطع نمی کنند. بنابراین اکثر افرادی که قصد راه اندازی گلخانه را دارند از لوله های پی وی سی استفاده می کنند تا گیاهانشان آلوده نشود.

یکی دیگر از ویژگی های لوله پی وی سی برای ساخت گلخانه، نصب آسان و عدم نیاز به فرآیندهای پیچیده و تجهیزات سخت است. اتصالات لوله و اتصالات پی وی سی به قدری آسان در کنار هم قرار می گیرند که هزینه آنها نیز تا حد زیادی برای پروژه های گلخانه ای کاهش می یابد.

 

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.