کاربردهای لوله فولادی برق

0 3

کاربردهای لوله فولادی برق

از لوله‌های فولادی برق گالوانیزه گرم معمولاً در ساختمان‌های تجاری و صنعتی، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های اداری، فروشگاه‌ها، پالایشگاه ها ،نیروگاه ها و پترو شیمی و تأسیسات زیرزمینی و مخصوصا پارکینگ های طبقاتی استفاده میشود.

لوله برق فولادی یا کاندوییت (به انگلیسی: conduit) وسیله‌ای است که به عنوان یک پوشش محافظ هادی‌هایی که از درونش گذر داده شده‌اند در جهت جلوگیری از صدمه‌دیدن سیم یا عایق آن، و نیز محافظت افراد در برابر تماس ناخواسته با هادی استفاده می‌شود. استفاده از لوله‌های برق در ساختمان‌های تجاری و صنعتی، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های اداری، فروشگاه‌ها، تأسیسات زیرزمینی معمولاً لازم دانسته می‌شود اما ممکن است در سیم‌کشی ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها به کار گرفته نشود. در استانداردها تعداد و اندازهٔ مجاز هادی‌هایی که می‌توان از درون یک لوله با اندازهٔ استاندارد عبور داد مشخص شده‌اند. انواع مختلف کاندوییت برای اهداف مشخص طراحی و ساخته شده‌اند.[۱]

 

به لوله های فولادی که به منظور مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی عملیات گالوانیزه گرم بر روی آنها صورت می گیرد ،گویند .

 

عملیات گالوانیزه گرم چیست ؟

لوله های فولادی برق PGCO  در شابلون های مخصوص قرار گرفته ،پیش گرم شده و  وارد وان مذاب روی می گردند و پس از مدتی ماندگاری و غوطه وری کامل از کوره بیرون آمده و عملیات های مخصوص گرته گیری و پلیسه گیری روی آن انجام می گیرد .

نکته مهم : بی شک لوله های فولادی برق PGCO   از باکیفیت ترین و بهترین لوله های این صنعت  به شمار می رود که با وجود 60 تا 70 میکرون پوشش گالوانیزه و ضخامت بالای  1.2 میلیمتر طی تحقیقات زیاد و عملیات های مخصوص به راحتی و بدون شکستگی خم می شود و تا  قسمت بسیار زیادی از ریزش روی در محل های خم جلوگیری کرده است همچنین  عمر مفید این لوله ها  30 تا 35 سال می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.