کاربرد لوله فولادی یا لوله گالوانیزه

0 0

لوله فولادی یا لوله گالوانیزه یکی از انواع لوله های برق است که به دلیل استحکام بالا دارای کاربرد صنعتی گسترده تری نسبت به انواع دیگر می باشد . به صورت کلی لوله برق وسیله ای است که به عنوان یک پوشش عمل می کند و می تواند هادی ها یا سیم هایی را که از درونش می گذرد در برابر صدمه دیدن یا تماس مسقیم افراد با آنها محافظت نماید. استفاده از لوله های برق معمولا در ساختمان های اداری ، فروشگاه ها ، هتل ها ، بیمارستان ها ، منازل و غیره رایج می باشد ولی بسته به محل مورد نظر باید لوله ای با جنس مناسب را انتخاب کرد به طور مثال برای استفاده های صنعتی به کار بردن لوله فولادی یا لوله گالوانیزه مناسب می باشد.

لوله های فولادی به طور معمول در انواع لوله فولادی برق رنگی (که معمولا رنگ مشکی و یا در صورت در خواست خریداران در رنگهای مورد نظر تولید می شود)، لوله ی فولادی گالوانیزه ی گرم، لوله ی فولادی گالوانیزه ی سرد و لوله ی فولادی گالوانیزه ی فابریک تولید می شود.

انواع لوله برق فولادی عبارتند از:

  • لوله فولادی گالوانیزه گرم
  • لوله فولادی گالوانیزه سرد،لوله فولادی مشکی
  • لوله فولادی ضد انفجار
  • لوله فولادی قابل انعطاف(خرطومی فلکسیبل)

تاریخچه لوله های فولادی

هزاران سال مردم از لوله ها استفاده کرده اند. شاید اولین استفاده توسط کشاورزان در قدیم بود که آب را از نهرها و رودخانه ها به مزارع خود منحرف می کردند. شواهد باستان شناسی نشان می دهد که چینی ها از اواخر سال ۲۰۰۰ قبل از میلاد برای انتقال آب به مناطق مورد نظر از نی به عنوان لوله استفاده می کردند. لوله های خشتی که از دیگر تمدن های باستانی استفاده می شده اند کشف شده اند.

در طول قرن اول میلادی ، اولین لوله های سربی در اروپا ساخته شدند. در کشورهای گرمسیری ، از لوله های بامبو برای انتقال آب استفاده می شد. آمریکایی ها در مناطق تحت استعمار خود از چوب برای همین منظور استفاده می کردند. در سال ۱۶۵۲ ، اولین آبراه آبی در بوستون با استفاده از درخت های توخالی ساخته شد.

لوله ی فولادی برق

لوله فولادی برق یا همان لوله کاندوئیت ابزاریست جهت محافظت از سیم و کابل در طول مسیر اجرای سیم کشی و کابل کشی و داخل و خارج از محیط های صنعتی و کارگاهی  ،از لوله فولادی برق در ساختمان های مسکونی، اداری، صنعتی و کارگاهی نیز استفاده می شود.

فرم دهی ساده با استفاده از دستگاه لوله خم کن در محل انجام پروژه ها و مقاومت بالا و ماندگاری این تجهیزات در برابر ضربات مکانیکی، حیوانات موذی، گرد و غبار و همچنین شکل مناسب آن، محبوبیت لوله فولادی برق را در نزد کاربران بالا برده است.

 

امتیاز مطلب post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.