آیا می دانید لوله پی وی سی برق چیست ؟

0 0

آیا می دانید لوله پی وی سی برق چیست ؟

پی وی سی یا به عبارتی پلی وینیل کلراید PVC پلاستیکی با موارد استفاده نامحدود است ، یکی از ارزشمند ترین محصولات صنعت پتروشیمی می باشد . بیشترین استفاده آن در ساختمان سازی می باشد چون پی وی سی ارزان بوده و به سادگی سرهم بندی می شود ، جنس آن از پلاستیک سخت به اضافه نرم کننده ها و روان کننده ها می باشد . در نمونه های مختلف با تنوع رنگی طوسی ، سفید و زرد تولید می شوند این لوله ها باعث شده است که ناهمواری ها به صفر برسد و انتقال سیالات به خوبی صورت بگیرد به همین دلیل میزان گرفتگی ها کم است .

اتصال لوله های پی وی سی بر اساس نوع لوله و اتصالات آن در روش های گوناگون صورت می گیرد اما روش متداول متصل کردن آن چسب است که معمولا بیشتر به کار برده می شود . پس از اتصال با چسب به هیچ عنوان نباید تا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آنها را تکان داد تا اتصال محکم شود .

تولید کننده انواع لوله پی وی سی برق در تهران با ارسال به سراسر کشور

لوله پی وی سی برق :

وسیله ای است برای پوشش دهنده های برق که از داخل آن عبور می دهند برای جلوگیری از صدمه دیدن های برق  یا سیم و محافظت از جان افراد در برابر تماس ناخواسته با سیم برق و هادی ها ، که در سازه های مسکونی ، تجاری ، اداری ، صنعتی ، ورزشی و کلیه سازه هایی که سیم برق و هادی های الکتریکی استفاده می کنند کاربرد دارند . لوله های برق از طریق اتصالات به هم مرتبط می شوند ، در دیواره ها و کف ساختمان ها قرار می گیرند و برای رد کردن کابل و سیم برق از فنر استفاده می کنند .

 

مهمترین مزایای لوله های پی وی سی برق :

یکی از مزایای مهم و بارز آنها غیر قابل اشتعال بودنشان است و اینکه این ماده یک پلیمر نسوز است ، زمانی که در برابر شعله و حرارت قرار بگیرد گازی به نام ( HCL ) از خود ساطع می کند که این گاز از هوای موجود در اطراف سنگین تر است به همین دلیل از ترکیب هوا با شعله جلوگیری می کند و شرایط اشتعال زایی را خنثی می کند .

  • مزیت مهم دیگر آنها عدم پوسیدگی و آسیب پذیری آنها پس از ۶۰ سال می باشد.
  • لوله پی وی سی به راحتی و در کمترین زمان و همچنین کمترین هزینه آن هم به وسیله چسب پی وی سی به اتصالات پی وی سی متصل و جوش می خورد .
  • عدم جذب رطوبت نسبت به بقیه مواد یکی دیگر از مزایای آن می باشد .
  • کاربرد بسیار بالایی به دلیل عدم انتقال الکتریکی در صنعت الکترونیک دارد .
  • در برابر مواد شیمیایی ، باکتری ها ، نمک ها ، اسیدها ، بازها دارای مقاومت بالایی می باشند و هیچ گونه واکنشی نشان نمی دهند و دچار خوردگی نمی شوند .
  •  یکی دیگر از مزایای آنها وزن کمشان و سبک بودنشان است که به راحتی در بین کانال ها و سقف ها نصب می شوند ، نسبت به لوله های دیگر دارای قطر خارجی کمتری می باشند .
  • لوله های پی وی سی برای نصب بروی دیواره ها دیگر احتیاجی به رنگ آمیزی ندارند .

یکی دیگر از علتهای مهمی که لوله های پی وی سی به سرعت جای لوله های فلزی و چدنی را گرفتند فرق چشمگیر آنها در قیمتشان می باشد .

معایب لوله های پی وی سی برق :

  • در برابر سرما بسیار حساس و شکننده هستند.
  • در برابر حرارت زیاد فرم و حالت خود را از دست می دهند.
  • به دلیل کم بودن مقاومت دیواره لوله برای باز کردن آن باید از فنر استفاده شود.
  • در برابر ضربه ها و فشار خارجی زیاد شکننده می باشند .

کاربرد لوله های پی وی سی برق :

لوله های پی وی سی در صنعت و شهر و همچنین آبرسانی در کشاورزی کاربرد دارند ، از دیگر کاربردهای آنها می توان به کاربردشان در فاضلاب های شهری { تحت فشار و بدون فشار } و خانگی و همچنین منتقل کردن سیالات شیمیایی و صنعتی اشاره نمود ، همچنین پوششی برای کابلهای برق و خطوط مخابرات می باشند .

مواد تشکیل دهنده لوله های پی وی سی :

ویژگی های لوله های پی وی سی به نوع مواد خام اولیه آنها بستگی دارد . رزینی به نام پی وی سی که ماده اصلی تشکیل دهنده لوله های پی وی سی است ، نوعی از پلیمر است که از گاز یا نفت در ترکیبات آب شور و هوا ساخته می شود . رزین پی وی سی پس از گذراندن  مراحلی از ساخت و عبور از هر یک از مراحل تولید ، با تثبیت کننده های حرارتی مختلف ، ماده های روغنی و سایر مواد شیمیایی مخلوط شده و به وسیله دستگاه های معروف (براکسترودر) به لوله های پی وی سی تبدیل می شوند .

روش های تولید لوله های پی وی سی :

روش الکتروژنی :

جهت تولید پروفیل ، کابل ، لوله برق ، گرانول سازی و ساخت پنجره می باشد .

روش پوشش دهی دورانی :

جهت تولید دستکش های صنعتی و خانگی ، توپ های بازی و… می باشد .

روش تزریقی یا فشاری :

جهت تولید قطعه های (  PVC ) سخت و صنعتی می باشد .

انواع لوله های پی وی سی برق :

کاندوئیت فلزی :

باید گفت که کاندوئیت محبوبیت زیادی در نزد صنعت گران دارد به علت فرم دهی ساده با استفاده از دستگاه لوله خم کنی و مقاومت بالایی که دارند ، ماندگاری این تجهیزات در برابر ضربات مکانیکی ، حیوانات موذی ، گردو غبار و همچنین شکل مناسب آنها برای محافظت و نگهداری از سیم و کابل در طول مسیر اجرای سیم کشی و کابل کشی ، پروژه های ساختمانی و صنعتی ، واحدهای صنعتی ، بکارگیری لوله های فولادی برق مورد استفاده قرار می گیرند و اجرای آنها به صورت داخلی و یا روی سطحی انجام می پذیرد .

کاندوئیت پی وی سی :

از محاسن آنها می توان به عایق بودن آنها و جنس PVC سخت ، مقاوم بودن در مقابل مواد شیمیایی ، استحکام مکانیکی مقاومت در برابر زنگ زدگی ، سبک و ارزان بودن آنها اشاره کرد .معایب آنها هم عدم مقاومت در برابر حرارت و ضربه پذیری می باشد ، این لوله ها بیشتر در زیر سقف های بتنی مورد استفاده قرار می گیرند .

لوله برق پلی آمید :

میتوان گفت که لوله پلی آمید برق از جنس پلاستیک نرم می باشد و در حال حاضر ۶۵% در ساختمان ها و سازه های سبک کاربرد دارند ، بسیار سبک هستند ، قابل انعطاف و از نظر قیمتی از تمامی لوله های برق موجود در بازار پایین تر می باشد . از معایب آنها شعله ور شدنشان می باشد .

لوله های پلی اتیلن :

از لوله های خرطومی محکمتر و از لوله های (    ( PVC نرمتر هستند که از این لوله ها در زیر سقف هایی استفاده می شود که هنگام بتن ریزی لوله آسیب نمی بیند .

لوله گالوانیزه گرم و سرد :

لوله های فولادی گالوانیزه دارای دو نوع سرد و گرم می باشند که از نوع گرم آن برای فضاهای خارجی و باز که بیشتر در معرض زنگ زدگی قرار دارند استفاده می شود و از نوع سرد آن برای فضا های داخلی استفاده می شود .

لوله های خرطومی پلاستیکی :

این لوله ها کاملا عایق هستند و از جنس پی وی سی می باشند، در بسته های ۱۰ متری و ۲۵ متری در قطر های مختلف در بازار موجود می باشند ، از این لوله ها برای مناطق خشک و به صورت تو کار استفاده می کنند. از محاسن انها انعطاف پذیری آنها می باشد و معایب آنها هم پایین بودن استقامت این لوله ها می باشد .

لوله های خرطومی فلزی یا فلکسی :

این نوع لوله ها فلزی هستند ، قابل انعطاف و به صورت روکار استفاده می شوند، از مزایای آنها استحکام بالای آنها می باشد .

 

به شما بازدید کننده محترم پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول مورد نظرتان با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید .



امتیاز مطلب post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.