لوله برق نسوز PVC Polyvinyl Chloride

0 14

لوله برق نسوز PVC  (Polyvinyl Chloride)

پی وی سی یکی از مهم ترین موادی است که در ساخت لوله های استاندارد برق به کار می رود.  PVC  مخفف کلمه Poly Vinyl chloride است که در ساخت لوله های برق و لوله های آب نیز از آن استفاده می شود.  لوله های pvc خود دو نوع دارند که با نام های pvc  و upvc شناخته می شوند. لوله های برق pvc به نسبت لوله های upvc ساختار نرم و قابل انعطاف تری دارند. این لوله ها به دلیل ویژگی های بسیار خاصی که دارند در داخل ساختمان ها و محیط های بسته به کار گرفته می شوند. از جمله ویژگی های منحصر به فرد این لوله ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوعی لوله پلاستیکی پرکاربرد است . PVC از محصولات بسیار ارزشمند صنایع پتروشیمی بشمار می آید که در سال ۱۸۷۲ به صورت کاملا اتفاقی بوسیله یک شیمیدان آلمانی کشف شد .

با شروع قرن بیستم کمپانی گودیچ با افزودن عناصری به این اکتشاف توانست قابلیت انعطاف پذیری آن را به میزان قابل توجهی بالا ببرد.

لوله های PVC از پلاستیک سخت ساخته شده اند که با ترکیباتی قابلیت انعطاف در آنها ظاهرشده است .  لوله های برق PVC دارای دو نوع خم گرم و خم سر می باشد که تفاوت اصلی آنها در نوع خمش لوله ها است.لوله های خم گرم توسط حرارت دهی خم شده و شکل می گیرند ولی در مقابل لوله های خم سرد PVC با استفاده از ابزار و فنر هایی مخصوص بدون نیاز به حرارت تغییر شکل می دهد و خم می شوند.

در کنار PVC حتما نام U-PVC نیز به گوشتان رسیده.U-PVC که کوتاه شده عبارت انگلیسی (Unplasticized Polyvinyl Chloride) میباشد در واقع همان لوله PVC است که خاصیت پلاستیکی را از آن گرفته اند و سخت تر شده.لوله های U-PVC مقاومت بهتری در برابر مواد شیمیایی و دماهای بالا و پایین نسبت به PVC دارند.

 

کاربرد زیادی برق در زندگی انسان باعث شده است که تلاش انسان در جهت ایمنی سازی این انرژی افزایش یابد. لوله های برق جزو مهم ترین محصولات تهیه شده توسط انسان هستند که برای ایمن سازی کابل و سیم های برق در ساختمان ها و اماکن مختلف به کار می رود. این لوله‌ها به عنوان محافظ سیم ها و کابل های برق مورد استفاده قرار می گیرند. در داخل ساختمان ها، فضای بیرون، بین تیرهای برق از انواع لوله های برق مختلف استفاده می شود.

این لوله ها با نام لوله برق PVC، لوله برق UPVC، لوله های پلی پرآمید، لوله برق پلی اتیلنی، لوله های خرطومی فلزی و پلاستیکی و لوله های گالوانیزه عرضه می شوند. هر کدام از این لوله ها اگر به صورت استاندارد تولید شوند می توانند کاربردهای زیادی داشته باشند.

 

 جهت سفارش این محصول با ما تماس بگیرید

 

 

امتیاز مطلب post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.