لوله برق نسوز

0 3

لوله برق نسوز چگونه در برابر آتش سوزی از خود مقاومت نشان می دهد؟

دو نوع پرکاربرد لوله ها یعنی لوله های برق پی وی سی و لوله های برق یو پی وی سی، به دلیل ترکیبات ساختاری به خصوصی که دارند در برابر افزایش دما و آتش سوزی از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهند. همانطور که می دانید برای گسترش آتش سوزی باید اکسیژن به قدر کافی به آتش برسد.

اما وجود ترکیباتی همچون پلی وینیل کلراید در لوله های پی وی سی و یو پی وی سی باعث می شود تا در هنگام آتش سوزی، گازی به نام HCL متصاعد شود. این گاز سنگین تر از هوای اطراف لوله است. بنابراین پایین تر از هوا قرار گرفته و مانع از رسیدن اکسیژن به آتش شده و در نهایت منجر به خاموش شدن آن می شود.

اما از لوله های برق نسوز تنها در محیط هایی که احتمال آتش سوزی در آن ها بالاست، مورد استفاده قرار نمی گیرند. در برخی از موارد به دلیل آنکه میزان جریان عبوری از سیم ها از حد مجاز عبور می کند، سیم ها خود به خود دچار حریق می شوند. در چنین مواردی نیز در صورتی که از لوله های برق نسوز در اطراف سیم ها استفاده نشود، آتش سوزی ممکن است به جاهای دیگر سرایت کرده و آسیب بیشتری وارد کند.

لوله خرطومی نسوز

نوع دیگری از لوله برق نسوز، لوله خرطومی است. این نوع از لوله های برق به دلیل آن که انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند‌. انعطاف بسیار بالای این لوله ها باعث می شود که از لوله های خرطومی در تمام بخش های ساختمان استفاده کرد.

لوله های خرطومی به طور کلی دارای سطح خارجی شیاردار و سطح داخلی این لوله ها برای عبور راحت تر سیم ها و کابل ها صاف و یکنواخت است. لوله های خرطومی نسوز علاوه بر افزایش ایمنی ساختمان ها باعث سهولت و تسریع در امر لوله کشی ساختمان ها می شوند‌.

انواع لوله برق نسوز

  • لوله برق سایز ۱۳٫۵ وزن ۹۰۰ گرمی شاخه ۶ متری

  • لوله برق سایز ۱۳٫۵ وزن ۱۰۰۰ گرمی شاخه ۶ متری

  • لوله برق سایز ۱۶ وزن ۱۰۰۰ گرمی شاخه ۶ متری

  • لوله برق سایز ۱۶ وزن ۱۲۰۰ گرمی شاخه ۶ متری

  • لوله برق سایز ۲۱ وزن ۱۵۰۰ گرمی شاخه ۶ متری

  • لوله برق سایز ۲۱ وزن ۱۹۰۰ گرمی شاخه ۶ متری

 

به شما بازدید کننده محترم پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول مورد نظرتان با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید .



5/5 - (1 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.