لوله فولادی برق قابل خم

0 9

لوله برق  خم سرد

Pipe cold bend

لوله برق خم سرد که متریال پلیمری تولید می گردد از جمله لوله های برق مورد استفاده در لوله های کشی های داخلی در ساختمان بوده که موارد استفاده آن در داخل سقف های کاذب و زیر گچی می باشد. در پروژه های عمرانی ساختمانی استفاده می شود.

لوله برق خم سرد با استفاده از بهترین مواد اولیه و ماشین آلات پیشرفته تولید و به بازارهای داخلی و همچنین پروژه های کشورهای همسایه صادر می گردد.

جهت سهولت در حمل و همچنین استفاده در خطوط مختلف لوله کشی های صنعتی بصورت شاخه های ۶ متری تولید و بسته بندی می گردد.

در اندازه های ۱۳٫۵ و ۱۶ و ۲۱ قابل تولید و ارائه می باشد.

مزایای استفاده از لوله برق خم سرد :

  • مقاومت در برابر خوردگی و رطوبت
  • مقاومت در برابر حرارت
  • انعطاف پذیری
  • وزن سبک و استحکام بالا

لوله برق خم سرد و وظیفه آن در تاسیسات برقی ساختمان

لوله برق خم سرد به دلیل آن که به راحتی و تنها توسط یک فنر می تواند شکل مورد نظر به خود بگیرد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به طور کلی این نوع از لوله ها در برابر حرارت از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می دهند و به همین دلیل از این لوله ها می توان در مکان هایی با دمای بالا استفاده کرد.

همانطور که می دانید لوله ها تجهیزاتی هستند که وظیفه دارند از کابل ها و سیم های برق در برابر ضربه، سایش، انواع بارگذاری های خارجی و بسیاری از موارد دیگر از قبیل رطوبت، محافظت کنند. لوله های برق خم سرد به گونه ای طراحی شده اند که در برابر عواملی همچون سایش، خوردگی، ضربه و ترک خوردگی تحت بارگذاری های نوسانی مقاومت بسیار مناسبی از خود نشان داده و از سیم ها و کابل های عبوری به خوبی محافظت کند.

مشخصات فنی لوله برق خم سرد

به طور کلی لوله برق ها بر اساس فاکتورهایی مانند ابعاد، وزن و در برخی از موارد طول عمر مشخص می شوند. به طور کلی ابعاد لوله برق پی وی سی بر اساس تعداد و قطر سیم ها و کابل های عبوری از آن تعیین می شود و متناسب با این موضوع شرکت های تولید کننده لوله هایی را در ابعاد ۲۰، ۲۵، ۳۲، ۴۰ و ۵۰ میلیمتری روانه بازار کرده اند.

هر یک از این لوله ها به صورت شاخه ای است و طول هر شاخه برابر ۶ متر است. همانطور که می دانید وزن یک شاخه لوله برق یکی از پارامترهایی است که مستقیما با متریال سازنده آن مرتبط است بنابراین وزن هر لوله متناسب با متریال سازنده آن قابل تغییر است.

در مورد طول عمر لوله های برق خم سرد، با توجه به ویژگی های ذکر شده می توان گفت که این لوله ها دارای طول عمر بسیار بالایی هستند و در صورتی عدم وجود شرایط غیر عادی می توانند از ۵۰ تا ۱۰۰ سال عمر داشته باشند.

تفاوت لوله برق خم سرد و لوله برق خم گرم

همانطور که گفته شد برای آنکه لوله های برق خم سرد انحنای مورد نظر را داشته باشند، کافی است از یک فنر عادی برای خم کردن آن استفاده کرد. اما در لوله های برق خم گرم، علاوه بر آن که برای خم کردن باید از فنر های به خصوصی استفاده کرد، باید حرارت را نیز در هنگام خم کردن، به آن اضافه کنیم‌. در غیر این صورت لوله شکل مناسبی به خود نمی گیرد یا آنکه در حین خم کردن دچار ترک خوردگی می شود.

این به آن معناست که استفاده از لوله های خم گرم، موجب افزایش زمان اجرای تاسیسات برقی می شود و به همین دلیل در اجرای تاسیسات برقی بیشتر از لوله های برق خم سرد استفاده می گردد.

انواع لوله برق خم سرد

  • لوله برق سایز ۱۳٫۵ وزن ۹۰۰ گرمی شاخه ۶ متری

  • لوله برق سایز ۱۳٫۵ وزن ۱۰۰۰ گرمی شاخه ۶ متری

  • لوله برق سایز ۱۶ وزن ۱۰۰۰ گرمی شاخه ۶ متری

  • لوله برق سایز ۱۶ وزن ۱۲۰۰ گرمی شاخه ۶ متری

  • لوله برق سایز ۲۱ وزن ۱۵۰۰ گرمی شاخه ۶ متری

  • لوله برق سایز ۲۱ وزن ۱۹۰۰ گرمی شاخه ۶ متری

 

به شما بازدید کننده محترم پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول مورد نظرتان با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید .



امتیاز مطلب post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.