لوله برق خم سرد و خم گرم

7

لوله برق خم سرد و خم گرم

از آنجایی که لوله های برق در صنعت ساختمان سازی اهمیت زیادی دارند و محلی برای عبور سیم ها و کابل ها می باشند پس باید در انتخاب لوله برق مناسب دقت زیادی به خرج داد. یکی از گزینه هایی که باید به درستی و با کیفیت انتخاب شوند لوله برق خم سرد است. در صورتی که در انتخاب درست لوله برق خم سرد کوتاهی شود ممکن است به سیم ها و کابل ها آسیب وارد شده و به تبع آن تمام سیم کشی ساختمان دچار مشکل خواهد شد.

لوله برق خم سرد آسمان سمنان به دلیل کیفیت بالایی که دارد به خوبی از سیم کشی های ساختمان در برابر خطرات، فشارها، اتصالات احتمالی و کلیه عوامل خارجی که ممکن است سبب تخریب سیم های برق شوند محافظت می نماید.

کاربرد لوله برق

ابعاد و وزن لوله برق خم سرد

لوله های خم سرد در ابعاد و قطرهای گوناگونی در بازار موجود هستند. تمامی لوله ها در اندازه های شش متری که یک استاندارد برای آنها به شمار می رود تولید می کنند اما وزن آنها بسته به نوع و جنس مواد استفاده شده متفاوت می باشد.

رای انتخاب بهترین برند لوله برق خم سرد باید به ویژگی های زیر توجه کنید:

  • طول عمر
  • کیفیت محصول
  • مواد تشکیل دهنده
  • رضایت مشتریان
  • ضمانت محصول
  • قیمت لوله برق خم سرد

روش خم کردن لوله برق خم سرد

لوله های برق خم سرد پی وی سی را در برخی از پروژه ها و برای سریع تر پیش رفتن مراحل انجام کار می توان به صورت دستی و بدون استفاده از انواع زانویی هم کرد. برای این کار باید از وسیله ای به نام فنر لوله خم کن که کار آن بسیار آسان و سریع است استفاده نمود.

برخی دیگر از لوله های برق پی وی سی نیز به منظور تغییر زاویه باید در معرض حرارت قرار گیرند اما لوله خم سرد نیازی به حرارت نداشته و با جایگذاری فنر داخل لوله و اعمال مقداری فشار می توان تغییر زاویه مورد نظر را در این لوله ایجاد نمود.

انواع لوله گالوانیزه از نظر روش تولید

لوله های گالوانیزه علاوه بر وزن و مواد تشکیل دهنده از نظر روش تولید نیز می تواند به دو دسته اصلی تقسیم شوند که به شرح زیر می باشند:

لوله گالوانیزه سرد

در این روش برای تولید لوله های گالوانیزه از نمک روی استفاده می شود. در حقیقت نمک روی در داخل یک محلول آبی الکترولیز شده و سپس محصول اصلی تولید می شود. این لوله ها در دمای پایین آبکاری و گالوانیزه می شوند و با استفاده از یک لایه روی سطح آنها پوشیده می شود. ظاهر لوله های گالوانیزه سرد کاملا براق و یکنواخت است. در حالی که لایه روی آن ضخامت کمی (حدود ۲۰ میکرون) دارد. در صورت که این لایه خراشیده شود لایه های اصلی زیری به راحتی می توانند دچار اکسیدشدگی و خوردگی قرار بگیرند.

در حقیقت می توان گفت که لوله های گالوانیزه سرد عمر کوتاه تری ( در بهترین شرایط ۵ تا ۸ سال) دارند، از مقاومت زیادی برخوردار نیستند و به راحتی دچار خراشیدگی و در نهایت خوردگی می شوند. لوله گالوانیزه سرد بیشتر در صنایع خودروسازی، قطعه سازی، بهداشت، پیچ و مهره و … کاربرد دارد.

لوله گرم گالوانیزه

لوله های گالوانیزه گرم که معمولا برای لوله برق در ساختمان ها استفاده می شود در دمای بسیار بالایی (۴۶۰ درجه سانتی گراد) تولید می شوند. در این روش مولکول‌ های آهن و فلز روی با هم درگیر شده و فلز روی به درون آهن نفوذ می‌کند. همین موضوع باعث افزایش استحکام لوله و مقاومت بالای آن در برابر خوردگی می شود. این لوله ها می توانند تا ۳۰ سال عمر کنند. با توجه به آنکه لایه گالوانیزه آن از ضخامت بالایی (۴۰ تا ۱۲۰ میکرون) برخوردار است به راحتی اکسید نمی شوند. این لوله ها معمولا به رنگ مات و کدر بود و سطح یکنواختی ندارند.

این لوله ها بیشتر برای محیط های باز استفاده می شوند و معمولا در صنعت مخابرات و برق کاربردهای متعددی دارند. همچنین به عنوان لوله فاضلاب ساختمان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین قیمت موجود در بازار و ارسال به تمام نقاط تهران و ایران.

جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ☎ ۰۲۱۴۹۹۸۶۰۰۰ داخلی ۱۰۰ تماس بگیرید

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.