مزایای لوله های فولادی کربن

0
مزایای لوله فولادی کربن

لوله فولادی کربن در  کشورهای بسیاری  از جهان جز محبوب ترین انواع لوله های فولادی برای فروش می باشند. لوله فولادی کربن از فلزی ساخته شده اند که در آن کربن عنصر اصلی شیمیایی است و میزان خصوصیات بدنی فلز مانند استحکام و مقاومت را تعیین می کند. در فرآیند تولید لوله های فولادی کربن، تولید کنندگان کربن را به آهن اضافه می کنند تا فلز حاصل را سخت و تقویت کند.

  • مقرون به صرفه
  • ایمن و با دوام
  • سازگار با محیط زیست

مزایای لوله های فولادی کربن

مقرون به صرفه بودن از لحاظ قیمت :

لوله ای که از جنس فولاد کربن ساخته می شوند مقرون به صرفه می باشند ، برای اینکه  اغلب به عنوان ارزان ترین نوع لوله های فولادی برای فروش در بازار جهانی قرار می گیرند. با توجه به دوام آنها، لوله های فولادی کربن می توانند به شما در صرفه جویی در هزینه زیادی که برای تعمیر یا تعویض نیاز دارند ، کمک کنند. علاوه بر این، این نوع لوله های فولادی به راحتی قابل خم شدن و شکل دادن به هر گونه مشخصات مورد نیاز شما می باشد. بنابراین، این لوله ها برای هر مشاغل، سازنده یا پیمانکار انتخابی هوشمندانه ارائه می دهند ، به خصوص آنهایی که بودجه محدودی دارند.

ایمن و با دوام بودن لوله:

لوله های فولادی کربنی برای کنترل یا کار با آنها بی خطر است، زیرا نیازی به استفاده از مواد نگهدارنده مانند چسب یا سموم دفع آفات نیست. قابلیت اشتعال پذیری و نفوذ ناپذیری آنها در برابر آفات، آنها را به یک انتخاب محبوب برای خانه سازی و ساخت جاده تبدیل کرده است. همچنین، آنها در برابر خوردگی و بلایای طبیعی مانند طوفان ها، زمین لرزه ها یا گردبادها مقاوم هستند و این باعث می شود این نوع لوله فولادی به طور مداوم دوام داشته باشد.

سازگار با محیط زیست

فولاد کربن به راحتی بازیافت می شود و تولید فولاد کربن با محیط زیست دوستانه است.

تحقیقات نشان داده است که ۷۰ درصد کل فولاد سالانه در آمریکای شمالی بازیافت می شود و تقریبا نیمی از فولاد در امکاناتی با استفاده از ترکیبات ایمنی محیط زیست تولید می شود. این ویژگی باعث می شود لوله های فولادی کربن در پروژه هایی که به حفاظت از کره زمین اهمیت می دهند اولویت داشته باشند.

معایب لوله های فولادی کربن:

  • عملکرد فراگیر ضعیف
  • شکننده
  • ظاهر نه چندان جذاب

عملکرد فراگیر ضعیف:

یکی از بزرگترین نقاط ضعف لوله های فولادی کربن این است که اطمینان از عملکرد خوب در کل برای آنها سخت تر است. هنگامی که استحکام بالا تضمین شود، سختی کم است و برعکس، برای بهبود چقرمگی، باید بپذیرید که آنها از قدرت کمتری برخوردار هستند. این امر از این واقعیت ناشی می شود که فولاد کربن نسبت به سایر مواد ناپایدار است.

شکننده:

محتوای بالای فولاد کربن باعث می شود لوله های فولادی کربن در مقایسه با سایر فلزات سخت تر، شکننده و کمتر قوی تر شوند. احتمال شکستگی یا ترک خوردگی زیاد است و کمتر تحت فشار زیاد خم می شود.

ظاهر نه چندان جذاب:

در مقایسه با سایر مصالح مورد استفاده در ساخت لوله های فولادی کربن، فولاد کربن از نظر ظاهری کمتر جذابیت دارد زیرا در مقابل زنگ زدگی بسیار آسیب پذیر است. اگر جذابیت زیبایی شناختی را جدی بگیرید ، شاید لازم باشد این عامل را در نظر بگیرید.

لوله استنلس استیل، مقاوم ترین لوله فولادی 

لوله های استنلس استیل مشابه لوله های فولادی کربن در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان متقاضیان زیادی دارند. این نوع لوله های فولادی به دلیل مقاومت در برابر خوردگی قابل توجه بسیار شناخته شده است. این لوله ها در اندازه و فرم متفاوت هستند و در مناطق مختلف اعم از ابزار جراحی، لوازم اصلی تا ساختمان و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله های از جنس استنلس استیل که به عنوان لوله های فولادی اینوکس نیز شناخته می شوند از جنس استیل حاوی آهن، کربن و حداقل ۱۰.۵ درصد کروم هستند که در آن کروم عنصر اصلی است. در لوله های استنلس استیل، کروم با اکسیژن واکنش نشان می دهد تا یک لایه منفعل ایجاد کند که به محافظت از فلز از خراب شدن کمک می کند.

کاربرد لوله استنلس استیل

مردم از لوله های استنلس استیل برای مقاصد مختلف در کار و زندگی روزمره استفاده می کنند. در اینجا موارد متداول ذکر شده است:

ساخت و ساز

در صنایع ساختمانی اغلب از لوله های استنلس استیل در ساخت مناز ، ساختمان ها، پل ها و داربست ها استفاده می شود. آنها به دو دلیل تجربی و زیبایی شناختی، انتخاب خوبی را ارائه می دهند. به دلیل استحکام و دوام آنها، بسیاری از کارهای ساختاری هنوز ظاهر اصلی خود را حفظ می کنند. بسیاری از بناهای مشهور ساخته شده با لوله های استنلس استیل در جهان عبارتند از: The Helix Bridge، یک پل عابر پیاده در Marina Bay در سنگاپور، برجهای دوقلوی Petronas، یکی از بلندترین آسمان خراش های جهان و مجلس پارلمان استرالیا در کانبرا.

حمل مایعات

لوله های استنلس استیل در انتقال مایعات به ویژه از آب گرم، گا ، گوگرد، روغن، مواد شیمیایی و غیره استفاده می شود. آنها در فرآوری های نفت و گاز، سیستم فاضلاب و امکانات تصفیه آب نیز محبوب هستند.

کار برد های دیگر

لوله های ساخته شده از فولاد ضد زنگ همچنین در صنایع خودرو، داروسازی، معماری مدرن، لبنیات و فرآوری مواد غذایی و همچنین در ساخت تجهیزات گرمایش و تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد.

 

به شما بازدید کننده محترم پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصول مورد نظرتان با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید .

۰۲۱-۴۴۲۵۴۵۶۵

۰۲۱-۴۴۲۵۳۵۶۵

۰۹۱۲-۰۴۳۴۵۶۵

 

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات فنی و تخصصی شما درباره این محصول می باشند.

 

 

 

امتیاز مطلب post

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.